کالر سورترها چگونه کار می کنند؟

نحوه ی عمل و مکانیزم دستگاه های کالر سورتر

کالر سورتر چگونه کار می کند؟ برای رسیدن به جواب این سوال با ما همراه باشید.

ساختار دستگاه های کالر سورتینگ شرکت زرکان صنعت ایرانیان به گونه ای طراحی شده که قابلیت دو مرحله فیلتراسیون را دارند.

نحوه ی  عمل دستگاه کالر سورتر  به این صورت است که ؛ابتدا مواد داخل قیف جهت شروع فرآیند ریخته می شوند.

در سطح زیرین قیف صفحه ای وجود دارد که به وسیله ی لرزش ویبراتور، مواد ریخته شده در قیف را به صورت یکنواخت به سمت کانوایر تسمه ای مشایعت می نمایند. مواد، بر روی کانوایر وارده شده و از سمت دیگر آن خارج می شوند. در لحظه خروج، مواد توسط دوربین ها دیده شده و پس از پردازش تصویر به اجکتور فرمان داده می شود که مواد انتخاب شده را خارج نمایند.

به دلیل بروز خطاها درصد کمی  از مواد خوب نیز وارد مواد بد می شوند که البته این موضوع تا حدود زیادی اجتناب ناپذیر است. در نتیجه به منظور حل این مشکل و بالا بردن درصد خلوص یک مرحله دیگر عمل مرتب و جداسازی در کانوایر دوم انجام می پذیرد، با این تفاوت که در مرحله قبل، ما مواد بد را انتخاب می کردیم اما در مرحله دوم مواد خوب را انتخاب خواهیم کرد.

کالر سورتر چگونه کار می کند؟

نکته قابل توجه این است که در اکثر موارد، ما موادی که به لحاظ کمی، کم تر هستند را به عنوان مواد خوب در نظر می گیریم. به همین دلیل در مرحله دوم مرتب سازی، بایستی به صورت معکوس انتخاب کنیم. نا گفته نماند که هدف اصلی از این کار استفاده کم تر از سیستم شیر برقی فرکانس بالا و بالا بردن دقت پردازش است.

کالر سورتر چگونه کار می کند؟ چنان چه بعد از مطالعه ی توضیحات بالا، برایتان سوالی پیش آمد، می توانید با ما در تماس باشید.

belt color sorter